Boekmarketing, dat doet je uitgever toch?

————————————–Recensie————————-

Boekmarketingdag 14 juni 2018

‘Boekmarketing is een ondergeschoven kindje.’ Dit is de stelling van Jolanda Pikkaart-de kleurrijke schrijfcoach en Marelle Boersma, auteur van meerdere thrillers waaronder bestsellers. Met hart voor hun werk èn de toekomst vinden ze hun uitdaging in het delen van hun kennis en het op weg helpen van debutanten. Het idee voor de Boekmarketingdag is geboren.

14 juni 2018 was het zover. Na een introductie waarin een aantal basisprincipes werden aangestipt, ging het programma echt van start. Er werd uitgebreid stil gestaan bij de rol van de uitgever en auteur bij boekmarketing en er werd gediscussieerd over wat boekmarketing nou eigenlijk is. Het belang van haakjes, posts in de media of het schrijven van blogs als je boek een zwaarder onderwerp omvat. Maar ook het nut van het formuleren van één kernzin die de inhoud van je boek weergeeft en een lijst van kernwoorden die je je kunnen scherpen om op het juiste moment aan te haken bij de actualiteit. En laten we vooral de ideale lezer niet vergeten!

In de pauze werd gezamenlijk geluncht. Schrijvers en schrijvers in spe ontmoetten elkaar en wisselden ervaringen uit. Bekenden en onbekenden legden contact en iedereen was verbonden door een gezamenlijk doel: je boek schrijven en zorgen dat het gelezen wordt. Het was gezellig, inspirerend, vernieuwend.

In de middag werden diverse workshops gegeven waarbij deelnemers in gesprek konden met experts op gebied van de verschillende takken binnen de boekmarketing. Jolanda Pikkaart-de kleurrijke schrijfcoach en Marelle Boersma-Auteur verzorgden zelf twee van de workshops. Daarnaast waren er drie gastexperts.
Denise Hulst, expert in Auteursbranding, liet je met enkele eenvoudige situatieschetsen kijken naar je eigen rol als auteur. Bewustwording creëert de mogelijkheden.
Aletta Armee is expert op gebied van video-marketing. In gesprek met haar kon je leren hoe een boektrailer je boekpromotie kan ondersteunen, een nieuwe methode en natuurlijk helemaal van deze tijd.
Linda Graanoogst -Met gemak in het nieuws is publiciteitsexpert. Onder het motto ‘Denk groot’ liet ze je nadenken over je eigen mogelijkheden in het contact leggen met de pers. Ze sprak over het belang van consistentie als auteur en het nadenken over wie je wilt zijn.

Verrijkt met ervaring en plannen werd de dag gezellig afgesloten met een borrel.

Mascha Gesthuizen | Auteur van ‘Halverwege het einde’
https://maschagesthuizen.nl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s